Årets Hôteliére

Årets Hôteliére er en konkurrence, hvor hoteller fra hele Danmark dyster imod hinanden om, hvem der er de bedste op hotel bundlinjen. Det danske hotelfolk udfordrer hinanden forretningsmæssige kompetencer og færdigheder.

Hvorfor?

Det danske hotelmarked er inde i en positiv udvikling. Danmark har fået øget bevågenhed og en skarp profil som international gastronomisk destination.

Det skaber øget interesse fra internationale hoteloperatører, for at etablere sig i Danmark. Vi skal derfor være proaktive og sikre at danske hoteller er klar til at imødekomme de udfordringer som nye typer gæster og operatører bringer i markedet.   

Årets Hôteliére udfordrer og hjælper med at opbygge og udvikle forretningsmæssige færdigheder og kompetencer hos danske hotelansatte indenfor hoteludvikling og drift. Dette gør vi ved at bruge den samme træningssoftware, der i dag benyttes af fx. Marriott, Hilton, ACCOR og Wyndham. Træningssoftwaren der bruges i konkurrencen er sponsoreret af den britiske virksomhed, Russell Partnership Technology.

Hvordan?

Hoteller i Danmark har mulighed for at stille med et hold á 2 personer og igennem èn dag konkurrere imod andre hoteller. Konkurrencen er en simulation om, hvem der er bedst til at udvikle og drive et hotel på vilkår, der minder om det nuværende hotelmarked i Danmark.

Simulationen giver samtidig træning og ny viden, som hotelansatte efterfølgende kan udnytte direkte i hverdagen.

Overordnet skal  deltagerne udvikle og implementere en forretningsplan for et hotel. I skal tage taktiske beslutninger i forbindelse med hoteldriften og adressere de problemer og udfordringer der opstår i den forbindelse, på baggrund af de løbende inputs der dukker op under konkurrencen. 

Under Årets Hôteliére er der konsulenter til stede, der hjælper og rådgiver de deltagende hold i forbindelse med forretningsmæssige beslutninger der skal tages

Vinderen bliver det hold, der har skabt den bedste indtjening ved konkurrencens afslutning.

Hvad?

Der er tale om en konkurrence, med det helt store formål, at blive godt klædt på til de udfordringer, der er i hotelbranchen.

Du lærer blandt andet om:

  • Prissætning
  • Rekruttering
  • Serviceniveau
  • Investeringer
  • Ejendomsudvikling
  • Restaurationsdrift
  • Alternativ til OTA’erne
  • Større loyalitet
  • Flere genbesøg
  • Nye bookingmuligheder

Årets hoteliere afholdes igen d. 20 januar 2020.